AUDIO BRANDING

Artful Audio biedt een totaalpakket om je audio ecosysteem te optimaliseren. Overal waar geluid of muziek kan worden gebruikt om je verhaal te vertellen, je merkbeleving te verbeteren en de emoties van je publiek aan te wakkeren.
Net als elk ander onderdeel van je merk, moet ook het hoorbare aspect van je klantervaring overeenkomen met je merkidentiteit. Artful Audio begeleidt je bij het definiëren van een complete audio identiteit. We bepalen de meest effectieve manieren om audio te gebruiken. Om over te brengen waar jij voor staat. En daarmee merkbeleving te verbeteren.

Stap 1. Kennismaken

Wij komen bij je kennismaken en beoordelen je audio ecosysteem aan de hand van een korte vragenlijst. Om doelgericht te bepalen of/hoe we geluid en muziek kunnen toepassen voor jouw merk. Hierna bespreken wij direct de uitkomst met je. En de toepassingen die je zou kunnen gaan inzetten voor je merk.

Neem contact op

Stap 2. Audio Identiteit

Hoe klinkt jouw merk? Wij helpen je bij het definiëren van jouw audio identiteit en werken samen met je aan het ontwikkelen van  kenmerkende audio branding elementen die de emotionele dimensies van je merk uitdrukken.

Met als uitkomst merkrichtlijnen die jou en je team in staat stellen overeenstemming te bereiken over beslissingen over geluid en muziek. Op basis van objectieve en meetbare criteria.

Meer over Audio Identiteit…
Neem contact op

Stap 3. Audio Strategie

De meeste bedrijven gebruiken tegenwoordig geluid, maar vaak is er geen eenduidig plan dat al hun hoorbare uitingen met elkaar verbindt. Wij helpen bij het ontwikkelen van een alomvattende audio strategie, zodat alles wat je klanten te horen krijgen, samenwerkt aan dezelfde doelen. Ter versterking van jouw merk.

Meer over Audio Strategie…
Neem contact op

Stap 4. Uitvoering

Zodra de audio strategie is bepaald maken we samen een plan van aanpak. Hierin leggen we alle toepassingen vast die we voor je merk gaan inzetten.

Enkele mogelijke toepassingen:

Een zeer korte audio compositie die iets uitdrukt over de organisatie, het merk of product. Het auditieve equivalent van een grafisch logo, een Audio Logo (ook wel “Sonic Logo”, “Sound Mark”, “Sound Logo”  genoemd) bestaat meestal uit een unieke melodie, een soort geluidseffect en misschien een menselijke stem, die allemaal bedoeld zijn om het bedrijf, het product of de dienst op een herkenbare (en memorabele) en emotioneel overtuigende manier op te roepen.

Muziek (bijvoorbeeld voor onder video of andere media uitingen) die naadloos aansluit bij de merkidentiteit.

Het opgenomen stemgeluid dat context en uitleg biedt in een film-, video- of audioproductie. In tegenstelling tot een woordvoerder, die misschien in een film- of videoproductie te zien is, is een voice-over meestal buiten het scherm en anoniem. Hij/zij functioneert als de gezaghebbende stem van de organisatie. Zoals met elk ander productie-element, moet speciale aandacht worden besteed aan het selecteren van een voice-over artiest wiens stem de persoonlijkheid van het merk weerspiegelt (leeftijd, geslacht, timbre, enz.) Die begrijpt hoe de meest geschikte toon, houding, stemming en energieniveau voor het merk. Na verloop van de tijd kan een bepaalde voice-over (stemacteur) worden herkend als de definitieve ‘stem van het merk’, wat het effectief een branding element voor audio maakt dat het publiek op menselijk niveau helpt verbinding te realiseren met het bedrijf.

Het bedenken, ontwerpen en produceren van discrete hoorbare elementen die de ervaring van gebruikers van een bepaald product, of omgeving, verbeteren. Geluiden en of muziek worden daarbij beoordeeld op functionaliteit en overeenstemming met de merkidentiteit.