AUDIO IDENTITEIT
Wij helpen je bij het definiëren van jouw audio identiteit en werken samen met je aan het ontwikkelen van kenmerkende audio elementen zoals een audio logo. Om het gevoel van je merk te benadrukken.
Hoe klinkt jouw merk?
Overeenstemming bereiken over hoe je merk moet klinken, kan moeilijk zijn. Muzikale voorkeuren zijn zeer subjectief en er is waarschijnlijk een breed scala aan meningen bij je bedrijf over de soort muziek die geschikt is voor je merk. Zelfs beslissingen over welke stem te gebruiken, of welke aanpak je moet kiezen voor het geluid ontwerp van je nieuwe product, zullen vaak niet makkelijk zijn.
Vaak komt dit voort uit een gebrek aan definitie en duidelijke richtlijnen voor het gebruik van muziek en geluid. In tegenstelling tot andere aspecten van je merkidentiteit (logo, schrijfstijl, typografie, kenmerkende afbeeldingen, enz.) is je audio identiteit waarschijnlijk niet helder vastgelegd. Beslissingen over geluid en muziek zijn waarschijnlijk in plaats daarvan veelal gebaseerd op subjectieve opinies. Het gevolg daarvan is dat het “audio ecosysteem” samenhang mist.
Waarom doet dit er toe? Studies tonen aan dat mensen beter in staat zijn om een connectie te krijgen met een bedrijf waarvan het geluid overeenkomt met het merk.
Willekeurige selectie van muziek of een opeenvolging van verschillende stemmen maakt het moeilijk om bekendheid en vertrouwen op te bouwen. Zoals met elke andere uitdrukking van je merk, wil je publiek dat je geluid authentiek en consistent is. Vandaar het belang van de ontwikkeling van een goede audio identiteit.
Je unieke geluids-, stem- en geluidseffecten definiëren
Artful Audio helpt je bij definiëren en creëren van je merkgeluid. We bouwen een objectief kader dat consistente besluitvorming over geluid en muziek in je hele organisatie mogelijk maakt. Wat zijn de muzikale / hoorbare toepassingen van je merk, kernwaarden en kernboodschappen? Welke emoties wil je dat mensen met je merk associëren? Hoe moet jouw merk aanvoelen? Dit zijn enkele van de vragen die we stellen als we werken aan een hoorbaar profiel van je merkidentiteit. Dus, hoe klinkt jouw merk? Definieer je audio identiteit en geef je publiek een hoorbare ervaring die ze herkennen en vertrouwen.